Rūjiena.lv

Fiziskās aktivitātes Rūjienas novada sporta hallē

2017-08-24

«Daba ir paredzējusi, ka ikviena dzīva radībiņa ir spiesta kustēties, lai izdzīvotu šinī skarbajā pasaulē. No vienas puses, ir jāizrāda zināma aktivitāte, lai atrastu barību, no otras puses – jābūt pietiekami labā fiziskā kondīcijā, lai spētu aizbēgt un nekļūtu par barību kādam citam,» saka Dr. Andis Brēmanis.

Protams, ir patīkami un atzīstami, ka ikdienas iztiku varam sapelnīt ar savu prātu un mums nav jāpavada visa diena smagā fiziskā darbā. Tai pašā laikā ignorēt dabas likumus pavisam arī ir bīstami. To, kas notiek, ja dzīvesveids kļūst mazkustīgs un ēdienkarte neadekvāti apjomīga un pārbagāta ar rafinētiem produktiem, rāda rūpnieciski attīstīto valstu pieredze – aptaukošanās, sirds asinsvadu slimības, paaugstināts asinsspiediens, otrā tipa cukura diabēts – lūk, slimības, kuras kļūst biežākas un parādās gados arvien jaunākiem cilvēkiem.

Ko mēs varam darīt, lai samazinātu varbūtību dzīves laikā saskarties ar iepriekšminētajām kaitēm? No vienas puses, jācenšas sabalansēt savu ikdienas ēdienkarti, lai tā būtu pietiekami daudzveidīga.

Otra ne mazāk svarīga lieta - aktivizēt savu dzīvesveidu. Fiziski vingrinājumi, iešana, skriešana, modē nākusī nūjošana, dejošana, peldēšana, dažādas sporta spēles – ir tik daudz variantu, kā atrast sev patīkamu fizisku nodarbi, kas patērēs zināmu enerģiju, aktivizēs organisma vielmaiņu, uzlabos gan garastāvokli, gan apetīti, gan miegu. Dienas pavadīšana veikalā, veicot iepirkumus, neskaitās. Vēlamo efektu dos vismaz 30 minūšu, vēl labāk 45–60 min. nepārtraukta darbošanās ar katra indivīda trenētībai atbilstošu intensitāti.

Iestājoties rudenī vēsākiem un mitrākiem laikapstākļiem, Rūjienas novada sporta hallē jebkuram novada un kaimiņu novada iedzīvotājam tiek dota iespēja pēcpusdienas un vakara stundas aizpildīt ar fiziskām aktivitātēm profesionālu pasniedzēju vadībā, kā arī trenēties individuāli. Jebkurā nodarbību grupā gaidīsim arī jaunus dalībniekus (grupās, kur ir ierobežots dalībnieku skaits, iepriekš jāpiesakās pie pasniedzējiem). Jebkurā grupā pieņem jaunus dalībniekus.

Vispārattīstošā vingrošana (nodarbības prognozēts sākt ar 2.oktobri) – pirmdiena, trešdiena plkst.16.30-20.30 (vadītāja fizioterapeite Diāna Vējkrīgere, tālr.29490497), dalība grupās iepriekš obligāti jāpiesaka vadītājai.

Ārstnieciskā vingrošana grupā – vesela mugura (nodarbības sākas 4.septembrī) – pirmdiena plkst.19.30-20.30, ceturtdiena plkst.19.00-20.00 (vadītāja fizioterapeite Daira Lāce, tālr.25436702).

Dziļās muskulatūras treniņš sertificēta fizioterapeita vadībā. Nodarbības laikā nostiprināsim muguras dziļos muskuļus, vēdera presi u.c. muskuļu grupas. Nodarbības palīdzēs veidot pareizu stājas stereotipu un tikt galā ar muguras sāpēm gan jostas, gan kakla, gan krūšu daļā. Nodarbības ir piemērotas jebkuram vecumam un jebkurai sagatavotības pakāpei – no skolniekiem līdz senioriem!

Nāc vingrot jau tagad, kamēr muguras sāpes Tevi vēl nav piemeklējušas!

BODY-BIKE (nodarbības sākas 19.septembrī) – otrdiena plkst.20.00-21.00; ceturtdiena plkst.20.00-21.00, piektdiena plkst.18.00-19.00 (trenere Saiva Virse, tālr.29173389), dalība grupās iepriekš obligāti jāpiesaka trenerei.

BODY-BIKE (nodarbības sākas 4.septembrī) – pirmdiena plkst.18.00-19.00; trešdiena plkst.19.00-20.00 (IESĀCĒJIEM) un 20.00-21.00 (trenere Ieva Lūsīte, tālr.29194148), dalība grupās iepriekš obligāti jāpiesaka trenerei.

 JOGA (nodarbības sākas 5.septembrī) – otrdiena plkst.17.30-19.00 (instruktore Sabīne Paura, tālr.26218865)

Joga ir gadsimtiem sens veselību stiprinošs kustību un elpošanas vingrinājumu komplekss, kas veicina ķermeņa atveseļošanos un atjaunošanos. Nodarbību laikā profesionālas instruktores vadībā radiet sevī veselību, mieru un ļaujiet sev starot ikdienā!

Basketbols vīriešiem –dienas un laiki tiks precizēti.

Volejbols sievietēm (nodarbības sākas 7.septembrī) – otrdiena, ceturtdiena no 18.00–19.40 (kordinātore Sannija Kalniņa tālr.29113658)

Galda teniss – pirmdiena, trešdiena, piektdiena plkst.18.00-21.00. (koordinātors Andris Upīts tālr.26450789)

Novuss –ceturtdiena plkst.18.00-21.00 (koordinātors Egils Auniņš, tālr.29203614).

Trenažieru zāli, aerobikas zāli, galda spēļu zāli un lielo sporta zāli laikos, kad zālēs nenotiek nodarbības, var izmantot individuālajām nodarbībām. Detalizētāka informācija par nodarbībām pieejama Rūjienas vidusskolas mājaslapā www.rujienasvidusskola.lv/sporta-zle vai pie dežurantes Taigas Rūjienas novada sporta hallē no plkst.15.00 līdz 22.00 (Taiga –mob.tālr.28616653).